29 Ağustos 2014 Cuma

Dekorasyon İle Gelen Mutlu Anlar


Bir anne olarak, ebeveyn davranışları ve çocuk gelişimi konusunda birçok kitap okudum. Özellikle de ergenlik dönemi konusuna bilhassa dikkat ettiğimi söyleyebilirim. Çünkü çocukluktan gençliğe geçiş dönemi olan ergenlikte, çocuğunuzun kişisel benliğini koruması ve geliştirebilmesi için kendi kararlarını alabilme yetisini kazandırmanız gerekmektedir. Bunun için birçok farklı yol var. İlk aşama için öncelikle çocuğunuzun ne giyeceğine kendisinin karar vermesini sağlayın, sonrasında da kendi yaşam alanı olan odası üzerinde -elbette sizinle de anlaşabileceği şekilde- söz sahibi olarak düzenleme yapmasına imkan tanıyın. Çocukların öz güvenlerinin gelişebilmesi için son derece uygun bir yöntem olan bu durum, çocukluktan gençliğe geçiş döneminde emin olun ki daha az sorunla karşılaşmanızı sağlayacaktır.

Ergenlik dertleri bir yana, çocuğumla kendi odasını anlaşarak dekore etme sürecimizin bizi birbirimize daha çok yaklaştırdığını açık yüreklilikle söyleyebilirim. Özellikle bir kitap kurdu olan oğluma inegöl mobilya'dan aldığım kocaman kitaplık sayesinde fazlasıyla neşeli anlar yaşadık. Tüm kitaplarının tozunu alıp kategorilerine ve yazarlarına göre ayırdıktan sonra o koca kitaplığı doldurmanın bana da büyük bir mutluluk verdiğini itiraf etmeliyim. Sonrasında bazasını, aynalı gardırobunu ve çalışma masasını da yerleştirdik. Elbette dekorasyonu güzelleştirecek ayrıntıları düşünmek de bana kaldı. Bu nedenle hemen bir mantar tahta satın alıp duvara yerleştirdim ve bu mantar tahtaya oğlumun sevdiği müzik grubunun posterini, severek takip ettiği fantastik dizinin posterini ve tutkunu olduğu arabanın fotoğrafını yapıştırdım. Ardından benim hediyem olan dekoratif çerçeveye de bir aile fotoğrafımızı koyarak çalışma masasına yerleştirdim. Oğlumun modern odasına tül perde takmak olmazdı. Bu nedenle desenleri ile odanın renklerine uyum sağlayan bir stor perde aldım ve onu da yerleştirdim. Sonra çalışma masasına bir adet çalışma lambası, odanın genel ışıklandırması için de bir adet avize taktırdım. Böylece eksiksiz ve son derece modern bir genç odası çıktı ortaya.

Eğer siz de benim gibi çocuğunuzla ev dekorasyonu yapmanın güzelliklerini yaşamak istiyorsanız, uygun fiyat seçenekleri ile Evidea'ya bir uğramalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder